ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Jak stworzyć plan marketingowy firmy?

Jak stworzyć plan marketingowy firmy?

Jak stworzyć plan marketingowy firmy?

Plan Marketingowy w firmie

plan marketingowy

Czym jest plan marketingowy i jak go stworzyć?

Każda Firma na etapie powstawania powinna stworzyć swój biznes plan. W ramach takiego biznesplanu musi powstać również plan marketingowy dla firmy. Może być on niezbędny w momencie starania się o dofinansowanie dla działalności. Jest on również ważny dla dalszych działań firmy. Pat jeżeli nie tworzycie całego biznesplanu dla swojej firmy, gorąco zachęcamy do stworzenia planu marketingowego, który wyznaczy wam pierwsze ale również dalsze kroki w działaniach marketingowych swojej firmy. 

Plan marketingowy w firmie może zostać stworzone przez właściciela firmy, powołano agencję czy po prostu osobę która zajmuje się działaniami marketingowymi w danej firmie.

Po co tworzyć plan marketingowy? 

Jak na pewno wiecie, Marketing jest jednym z fundamentów prawidłowego funkcjonowania działalności gospodarczej. To dzięki niemu zdobywany nowych klientów i budujemy renomę. Mówiąc najprostszymi słowami, Marketing jest właśnie po to, aby ludzie mogli dowiedzieć się o produktach lub usługach oferowanych przez firmę. Dobry plan marketingowy może zapewnić wsparcie finansowe podmiotów zewnętrznyc. h, ale również uporządkować plany w obszarze marketingu. Może więc mieć zastosowanie jako wewnętrzne narzędzie firmy. 

Co powinien zawierać dobry plan marketingowy? 

Przede wszystkim w planie marketingowym firmy musi znaleźć się jasne i konkretnie zdefiniowany CEL, do którego Firma będzie dążyła. W ramach celu możemy umieścić tu plany o udziałach w rynku, planowanych zyskach itp. W tym miejscu należy oczywiście podejść realistycznie i z głową do zakładanych celów. 

Kolejnym elementem, który musi się znaleźć w planie marketingowym, jest STRATEGIA marketingowa! To nic innego jak precyzyjne określenie sposobów na realizację powyższych celów. Niezbędne będzie określenie klienta docelowego firmy, określenie dróg promocji i rodzaju promocji, który najlepiej sprawdzi się dla klienta docelowego. Tu określamy jaki typ reklam będzie najlepszy oraz jak prowadzić komunikację – zarówno wizualnie, jak i ideowo. 

W tym miejscu określamy również narzędzia, jakimi będziemy posługiwać się do uzyskania określonych celów. Jeżeli niezbędne będzie podjęcie współpracy z podmiotami zewnętrznymi, należy tutaj określić ich nazwę i formy pomocy.

Wiemy już naprawdę wiele, a kolejnym krokiem do u standaryzowana tych działań będzie stworzenie HARMONOGRAMU działań marketingowych. Utworzenie takiego harmonogramu będzie niezastąpione, przy wdrożeniu działań. Każdy odpowiedzialny będzie wiedział, co robić i jakie są dalsze kroki. Kiedy mamy plan, ciężko nas czymś zaskoczyć. 

Na koniec zostają jeszcze INNE elementy planu marketingowego. Do innych elementów możemy zaliczyć na przykład analizę budżetu na kwartał, czy rok (tę kwestię należy przedyskutować ze specjalistami) oraz stworzyć streszczenie całego planu. Streszczenie może się przydać, kiedy chcecie aby jakiś podmiot wsparł Wasze działania, ale macie tylko chwilę, aby przedstawić mu swoje stanowisko. Skondensowane informacje – to właśnie streszczenie planu marketingowego. 

Video button