ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Czym jest LinkedIn i dlaczego warto go mieć? 

Jak stworzyć plan marketingowy firmy?

Czym jest LinkedIn i dlaczego warto go mieć?

Plan Marketingowy w firmie

Czym jest LinkedIn i dlaczego warto go mieć?

Już od pewnego czasu, coraz śmielej mówi się o nowym medium społecznościowym, jakim jest LinkedIn. No właśnie, ale po co nam właściwie kolejny profil w internecie? Czy ma przełożenie na biznes?

Otóż tak! LinkedIn różni się od Facebooka, czy Instagrama, bo skupia się głównie na biznesie oraz pozyskiwaniu kontaktów, również międzynarodowych. Oznacza to, że tu nie znajdziemy wakacyjnych zdjęć, czy memów, a wartościowe kontakty i wiele biznesowych materiałów.

Profil na LinkedIn

Również profil na LinkedIn jest inny. Informacje o Tobie to przede wszystkim informacje zawodowe, czyli coś na kształt wirtualnego CV. Zaznaczamy tu obecne i byłe miejsca pracy, czyli doświadczenie, ale również referencje.

Jakie funkcje oferuje LinkedIn?

Na LinkedIn masz możliwość:

  • dodawania kontaktów do swojej sieci kontaktów, komentowania czy wykorzystania opcji polubienia;
  • publikacji oraz udostępniania wartościowych treści;
  • udostępnienia referencji;
  • udostępniania informacji o swoim doświadczeniu zawodowym;
  • publikacji oraz szukania ofert pracy w danym zakresie;
  • promocji marki, strony itp.

Możliwości jest więcej, tu jednak wymieniliśmy najważniejsze z nich.

LinkedIn stanowi narzędzie zarówno dla pracodawców, jak i potencjalnych pracowników, ale również freelancerów. Jest to przestrzeń do rozwijania kontaktów biznesowych, znalezienia dobrej pracy lub dobrych pracowników.

Co musi zawierać dobry profil na LinkedIn?

Oczywiste jest, że profile będą różne ze względu na to, czy reprezentują one daną osobę, czy np. firmę. Jest jednak kilka punktów, o które warto zadbać, aby profil był atrakcyjny i skłaniał do interakcji.

Przede wszystkim warto zacząć od zdjęcia profilowego lub profesjonalnego logo. To ono będzie nas reprezentować na pierwszy rzut oka. Dodatkowo na LinkedIn jest możliwość uzupełnienia  swojego profilu o opis oraz doświadczenia. Warto to zrobić skrupulatnie, bo stanowi to swojego rodzaju wizytówkę użytkownika. Pochwal się obecnie zajmowanym stanowiskiem, bo wyświetli się ono już w pierwszej chwili każdemu, kto zobaczy twój profil. LinkedIn daje także możliwość uzupełnienia dużej sekcji opisowej, aż na 2000 znaków. Warto wykorzystać ją mądrze 🙂

Kluczowym zadaniem jest tu prowadzenie działań, czyli polubienie, komentowanie i udostępnianie materiałów. To sprawia, że jesteście aktywni i inni użytkownicy Was widzą.

Czy warto mieć profil na LinkedIn?

Zdecydowanie tak. Jest to odpowiedź zarówno dla firm, jak i osób indywidualnych, którym zależy na rozwoju. Jest to genialne narzędzie do nawiązywania kontaktów biznesowych, dlatego jeżeli tylko zależy Wam na ich pozyskiwaniu, szczerze polecamy zainteresowanie się tym tematem i rzetelne prowadzenie swojego profilu.

Video button