ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Trendy w marketingu na 2023 rok!

Trendy w marketingu na 2023 rok!

content marketing

Trendy w marketingu na 2023 rok!

To kolejny rok stawia przed przedsiębiorcami coraz wyższe wyzwania, co wiąże się z coraz bardziej wymagającym klientem. Marketing, który w dużej mierze przeniósł się do przestrzeni Internetu,  jest niezwykle dynamiczny. Można jednak mówić o pewnych trendach, na których z pewnością warto się skupić w zbliżającym się roku.

Człowiek, człowiek i jeszcze raz człowiek

Z pewnością niejednokrotnie wasza firma otrzymała wiadomości w mediach społecznościowych o treści „czy mogę rozmawiać z prawdziwą osobą?”. O ile technologia jest dla nas wsparciem, a roboty są w stanie odpisywać na wiadomości do naszych klientów, to niewątpliwie trendem na rok 2023, będzie pokazanie człowieczej strony przedsiębiorstwa, jego twarzy, a jednocześnie bardzo mocne skoncentrowanie się na kliencie jako na człowieku i kierowanie komunikatów bezpośrednio do niego.

Transparentność

W dzisiejszych czasach transparentność to jedna z podstaw zaufania do marki. Firma, która nie ma nic do ukrycia, będzie firmą większego zaufania. Od transparentności mówimy w wielu kontekstach – sposób traktowania pracowników, pozyskiwanie surowców, inicjatywy, działania firmy. Jest to o tyle ważne, że dziś tak naprawdę nie jesteśmy w stanie wiele ukryć jako przedsiębiorcy. Jeżeli więc wyjdziemy sami z tymi informacjami do naszych potencjalnych klientów, to punkt dla nas! 😉

Niezależnie od kontekstu, w którym używamy słowa transparentność, zawsze chodzi o przejrzystość i jasne informacje.

Social Media

Nie ma wątpliwości, że już od dłuższego czasu  social media to jedne z głównych narzędzi do marketingu. Obecnie prawie każda firma posiada swoje konto na Facebooku lub Instagramie. W 2023 r. niezwykle istotnym profilem społecznościowym będzie TikTok. Statystyki wskazują, że Facebook staje się coraz mniej popularnym miejscem komunikacji, z kolei TikTok okazuje się przyszłością. Z całą pewnością jest to przestrzeń, którą warto wykorzystać. Ponadto firmy powinny zastanowić się nad prowadzeniem kont na YouTube, Pintereście, LinkedIn czy Twitterze.

Influencer Marketing

Dziedzina marketingu, którą można by było zaimplementować do powyższej kategorii social media. Myślimy jednak, że warto podkreślić siłę influencer marketingu, bo w 2023 roku przybierze on tylko na sile. Każdy biznes, który chce się rozwijać, powinien pomyśleć o współpracy z influencerem, który pasowałby do charakteru firmy. Zaufanie do tej grupy zawodowej nie maleje, a przynajmniej nie w przypadku tych, którzy nie są tzw. słupami reklamowymi. Taka współpraca może przynieść rozwój mediów społecznościowych, szerzyć świadomość marki i zwiększyć liczbę klientów.

Emocje

To, co warto podkreślić, to fakt, że my jako aktualnie obywatele świata jesteśmy bombardowani informacjami i obrazami z każdej strony. Bodźce, które do nas docierają, nie działają tak silnie, jak zadziałały być 10 czy 20 lat temu. Co to oznacza dla działu marketingu? Jeszcze bardziej angażujący content, więcej akcji, wyraźniejsze kolory, short video…

Szybko się nudzimy, a więc żeby zdobyć naszą uwagę, trzeba nas mocno zainteresować. To spore wyzwanie, ale tak istotni będą tu pracownicy kreatywni!

Video button