ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Najczęściej popełniane błędy w e-commerce

Najczęściej popełniane błędy w e-commerce

e-commerce

Najczęściej popełniane błędy w e-commerce.

Nie od dziś wiadomo, że sprzedaż w internecie daje znacznie więcej możliwości niż działania stacjonarne. Dotarcie do znacznie większej ilości osób, możliwość komunikacji o dowolnej godzinie, a wreszcie możliwość sprzedaży przez 24 godziny na dobę w całym kraju, a nawet poza jego granicami. To wszystko brzmi pięknie, jednak jak zawsze nie zrobi się samo. W świecie Internetu na przedsiębiorców czeka sporo pułapek, dlatego warto sprawdzić jakich błędów lepiej unikać, aby nie stracić szansy na jakościowy biznes online.

Nie ma wątpliwości, że poza szeregiem zalet istnieje również duże ryzyko. Duża konkurencja, błędy techniczne i komunikacyjne, a wreszcie brak zrozumienia potencjalnych klientów online. Zacznijmy jednak od początku…

Jakich błędów należy unikać w e-commerce?

Identyfikacja

Każdy biznes, nawet ten najmniejszy Zasługuje na ciekawą nazwę i logotyp. Identyfikacja marki jest niezwykle ważna, aby zakorzenić się w głowie potencjalnych klientów. W końcu każdy lubi wiedzieć, gdzie kupuje. Twoja marka powinna kojarzyć się z profesjonalizmem, ale również dobrą i adekwatną do branży komunikacją. Jak podbijać identyfikację marki? Nie wstydzić się jej nazwy, założyć media społecznościowe i posługiwać się logotypem tam, gdzie jest to wskazane i możliwe.

Oryginalne podejście

Jak już wiemy, w świecie online istnieje bardzo duża Konkurencja. Jak sobie poradzić, żeby nie powielać schematów innych, reprezentujących tę samą branżę? Kreatywność to bardzo pożądaną cechą. Staraj się wymyślać coś innego niż wszyscy, niech Twoja strona, sposób komunikacji będzie inny, interesujący. Nie bójcie się eksperymentować! W końcu codziennie widzimy w internecie masę podobnych komunikatów. Często nie jesteśmy w stanie rozróżnić marek, które nas nimi częstują. A gdyby iść o krok do przodu i zaskakiwać użytkowników? To z pewnością przyciągnie uwagę.

Ceny

Często myślimy, że jedyne czym możemy w dzisiejszych czasach pokonać konkurencję, to zaniżanie cen produktów oferowanych na stronie. Nic bardziej błędnego! Dziś dla klientów, użytkowników liczy się wiele elementów, o których zapominamy. Jest to przede wszystkim możliwość komunikacji z marką, nawiązania relacji, przystępna i przejrzysta strona internetowa, czy choćby możliwość wygodnych płatności. Ciekawy asortyment również często sam się obroni. Warto szukać alternatyw, które nie uderza przedsiębiorcy w kieszeń, a pozwolą zdobyć nowych zaangażowanych klientów.

Przystępność strony

O ten temat zahaczyliśmy już w poprzednim punkcie, ale z pewnością warto go rozwinąć. UX to coraz prężniej rozwijająca się dziedzina e-commerce, która pozwala na przytrzymanie użytkowników na stronie i skłania do zakupu. Im bardziej wasza strona będzie intuicyjna i łatwa w obsłudze, im bardziej będziecie wychodzić naprzeciw potrzebom swoich potencjalnych klientów, tym większa szansa, że zostaną na waszej stronie. Wasza w tym głowa, aby wykorzystać wszelkie narzędzia do tego, żeby zakupy na waszej stronie były czystą przyjemnością – od pierwszego kroku aż do ostatniego kliknięcia i zakupu. Jeżeli na tym polu będą pojawiały się błędy, z pewnością będziecie tracić użytkowników, którzy weszli na waszą stronę.

Wiarygodność

Częstym problemem na stronach internetowych jest brak zaufania ze strony użytkowników. W tym miejscu warto wspomnieć o certyfikatach, które możecie nabyć, aby wasz potencjalny klient czuł się bezpieczniej, kupując u was. Zawsze w stopce warto dać możliwość kontaktu ze sprzedającym, można podać również adres siedziby. Z doświadczenia wiemy, że zaufanie najłatwiej budować poprzez kontakt. Ciekawym rozwiązaniem jest za łączenie chmurki z możliwością chatu z reprezentantem firmy. Ten może doradzić lub rozwiać jakieś wątpliwości.

Wyżej przedstawiliśmy kilka problemów, które są najczęściej poruszane w dyskusjach dotyczących prowadzenia sklepów online. Tak jak wspominaliśmy wyżej, internet jest przestrzenią z wielkim potencjałem, ale również ze sporymi zagrożeniami. Nad tymi drugimi możemy zapanować, jeżeli tylko mamy wiedzę i chęci do działania.

Video button