ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Czym jest content marketing? 

Czym jest content marketing?

content marketing

Czym jest LinkedIn i dlaczego warto go mieć?

Z pewnością nie raz spotkaliście się z intrygująco brzmiącym określeniem content marketing. Niezwykle przydatne i pewnie wielu z Was znane działania, mające wpływ na rozwój marki to właśnie content marketing. Czyli co dokładnie?

Strategia polegająca na  publikacji wartościowych, z punktu widzenia potencjalnych klientów, treści. Treści, które zbudują trwałą relację pomiędzy odbiorcami a osobami, które będą promować wartościowe treści.

Content marketing to działania, które dadzą odbiorcy realną, przydatną wiedzę. To wiedza, której odbiorca pożąda i przyjmie ją z uśmiechem, jeżeli zostanie ona przekazana w przyjazny sposób.

Oczywiście, w ostatecznym rozrachunku nasze działania i marketing treści mają skłonić odbiorcę do skorzystania z tego, co przyniesie nam zysk.

Nie ma jednak wątpliwości, że tworzenie wartościowych treści sprzyja pogłębianiu relacji z odbiorcą, który jak wiemy, jest niezwykle ważnym elementem długotrwałego sukcesu marki.

Należy wspomnieć, że jednym z głównych zadań content marketingu, zaraz obok tworzenia wizerunku marki, jest oczywiście pozycjonowanie się w Google. Pozycja w wyszukiwarce w dużej mierze zależy od wartościowego contentu na stronie www. Za wszystko odpowiedzialne jest w tym przypadku naturalne linkowanie prowokowane przez content marketing. Naturalne linkowanie jest niezwykle ważne dla Google, dlatego strony, które wyróżniają się na tym tle, będą podbijane wyżej w wyszukiwarce. To proste, prawda?

Formy content marketingu:

  • opisy produktów – optymalnie opis produktu powinien zawierać około 1000 znaków bez spacji, a jego treść powinna być przeplatana słowami kluczowymi. Jego treść powinna być unikalna (ta zasada dotyczy oczywiście każdej tworzonej treści, niezależnie od formy – kopiuj-wklej jest niedopuszczalne, a wręcz szkodliwe).
  • blog – dłuższe teksty tematyczne. Zwykle ich forma jest „luźniejsza” niż forma innych treści. Blog jest niezwykle wartościowy z punktu widzenia SEO.
  • vlog – treści blogowe przekazane za pośrednictwem filmu video.
  • e-newsletter – wysyłanie wiadomości e- mail z wartościową zawartością.
  • poradniki – niezwykle popularne wpisy z zakresu „know how”. Obecnie odbiorcy, którzy nie widzą co robić, próbują wygooglować swój problem. My możemy dać im odpowiedź, a tym samym zaprosić na naszą stronę.
  • filmiki video – podobnie jak vlogi, przyjemne w odbiorze, zwykle wykorzystują znane narzędzie do publikacji YouTube.
  • ikonografiki – połączenie grafiki i wartościowego tekstu to już sukces. W końcu każdy lubi widzieć ładne obrazy i dowiadywać się ciekawych rzeczy.
  • eBook – czyli elektroniczna książka. Większy format, ale może być strzałem w dziesiątkę, jeżeli dobrze określimy temat publikacji i grupę docelową.
  • treści eksperckie – artykuły, które sugerują dużą wiedzę autora w jakiejś dziedzinie. Ściśle określony temat i najwyżej jakości dbałość o rzetelną wiedzę może przynieść duże korzyści w postaci przypływu odbiorców z grupy docelowej.
  • FAQ – podobno kto pyta, nie błądzi. Warto wiec stworzyć bazę pytań i odpowiedzi. Warto przecież, aby odbiorca znalazł odpowiedzi na nurtujące go pytania właśnie na naszej stronie. Być może pozostanie na niej dłużej?
  • quiz – każdy lubi sprawdzać swoją wiedzę w danej dziedzinie. Nie wstydź się tego wykorzystać.
  • forum dyskusyjne – jeżeli otworzysz forum zatytułowane interesującym Cię tematem (dot. produktu lub usługi), na który użytkownicy będą mogli  dyskutować, to właśnie oni będą tworzyć content!
  • gry online – forma zabawy, która przyciągnie odbiorców.
  • magazyn online – dobrze stworzony elektroniczny magazyn, który przyciągnie uwagę zainteresowanych daną tematyką? Miesięcznik, kwartalnik – jak uważasz. Ważne, że tworzysz wartość dla potencjalnych klientów i systematycznie będą oni w kontakcie z marką.
  • webinar – zaproponuj użytkownikom szkolenie, prezentację, które realnie wpłyną na poziom ich wiedzy w danej dziedzinie. Mały gest, a zostawia po sobie wielkie wrażenie.

… i wiele innych.

Jak widzicie, lista jest długa, a to wciąż nie wszystko. Okazuje się, że content marketing, czyli marketing treści to niezwykle obszerne pojęcie, które ograniczyć może jedynie wyobraźnia. Wszystko, co jest w stanie zapewnić odbiorcy wartościową treść taką,  której poszukuje sam odbiorca, będzie wartościową treścią, którą warto wykorzystać jako narzędzie do tworzenia lojalnej i pokaźnej grupy odbiorców.

Video button