ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Czym jest SEO? Zrozum zasady pozycjonowania.

Czym jest SEO i dlaczego jest dla Ciebie ważne?

Czym jest SEO? Zrozum zasady pozycjonowania.

SEO

seo

SEO W PRAKTYCE

W celu rozpoczęcia rozmowy na temat SEO musimy wrócić do podstaw. Zgodnie z definicją SEO jest to skrót od słów Search Engine Optimization. Jest to nic innego, jak budowanie ruchu na stronie dzięki organicznym wyszukiwaniom. W prostych słowach można powiedzieć, że jest to dostosowanie się do silnika wyszukiwarki. W Polsce, najczęściej jest to wyszukiwarka Google.

Inne nazwy SEO, z którymi możecie się spotkać w przyszłości to np. optymalizacja lub pozycjonowanie.

Na wstępie chcemy podkreślić, że SEO oznacza szereg działań, które mają ten sam cel – poprawa widoczności w przeglądarkach.

Wiemy już, że pozycjonowanie to konsekwencja wielu działań. Na jakich polach możemy więc działać?

  • treści tekstowe,
  • architektura strony, struktura witryny,
  • wydajność strony, funkcjonowanie na urządzeniach mobilnych, stosowanie reklam w sposób umiarkowany…,
  •  linkowanie – z innych stron na naszą.

Co ciekawe, algorytmy Google nie są rzeczą powszechnie znaną, dlatego chęć i próby przypodobania się temu systemowi czasami mogą okazać się nieskuteczne.

Czynniki pozycjonowania można w prosty sposób podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to czynniki związane ze stroną jako taką, a drugie spoza niej.

Czynniki SEO na stronie

- treści zamieszczane na stronie. Właśnie dlatego duże znaczenie będzie miała treść na stronie głównej i w innych miejscach strony. Warto korzystać ze słów kluczowych, które pomogą nam pozycjonować stronę. Czy już wiesz, dlaczego na tak wielu stronach widnieją blogi?
- kody HTML
- rozmieszczenie treści na stronie, struktura strony.

Czynniki SEO poza stroną

Llinki, które odwołują do witryny
To przede wszystkim!

Jak linkować?
Jest wiele sposobów. Do najbardziej sprawdzonych można zaliczyć współpracę z blogerami, fora internetowe, opłacane artykuły, PR dzięki dziennikarzom czy chociażby przejmowanie domen w celu przekierowania na docelową stronę.

Konsekwencja

W tym miejscu należy wspomnieć o tym, że działania SEO są przede wszystkim nastawione na długofalowe funkcjonowanie. Konsekwentne działania przynoszą pozytywne efekty. Często jednak panuje błędne przeświadczenie, że jednorazowe działanie załatwi sprawę.. Faktycznie zdarza się, że niektóre rzeczy wystarczy „naprawić” jednorazowo, jednak większość działań musi być prowadzone długofalowo, aby przyniosło rezultaty.

Przełóżmy to na język nieco prostszy...

Pozycjonowanie dotyczy zarówno niewielkich firm jak i gigantów posiadających stronę WWW. W Polsce większość zapytań w Internecie jest kierowane właśnie do wyszukiwarki Google, dlatego to na niej skupiamy się szczególnie. Co do zasady, SEO generuje ruch na stronie, a z kolei ruch może przynieść nam nowych Klientów. Jeżeli jesteśmy cierpliwi i nie zniechęcają nas koszty inwestowane w pozycjonowanie na początku, karta może zacząć się odwracając - nie dodając kosztów, nasze przychody mogą rosnąć, bo ruch na stronie się zwiększa!

Wszystkie działania SEO muszą być przemyślane - zakładki na stronie czy treści nie mogą być przypadkowe. Na przykład wpisy na blogu strony, muszą posiadać słowa kluczowe. Jeżeli odpowiedź na pytania, zadawane wyszukiwarce przez użytkowników, znajdą się na naszej stronie, to Google pokieruje ich właśnie do nas!

To bardzo ważne, aby o pozycjonowaniu myśleć już od początku działań na stronie. Jeżeli zaczynasz działalność w Internecie, skonsultuj się ze specjalistą od SEO - on podpowie Ci, jak powinna być zbudowana Twoja strona, aby dobrze się pozycjonowała.

Potraktuj SEO jako idealne źródło pozyskania Klientów. Użytkownik już na etapie wpisywania do wyszukiwarki haseł, dokładnie wie, co chce znaleźć. Jeżeli znajdzie to na Twojej stronie, to jest duża szansa, że stanie się Twoim Klientem.

Zastrzeżenie!

Uczciwe będzie stwierdzenie, że SEO nie jest dla każdego. Mimo że jest znacznie mniej skomplikowane i niż najprawdopodobniej myśli sporo osób, to są biznesy, w których działania pozycjonujące niewiele dadzą. Są to przede wszystkim działania biznesu krótkoterminowe. Jak już ustaliliśmy, SEO wymaga czasu. Podobnie będzie w przypadku firm, które nie oferują bądź nie reklamują usług czy produktów na swojej stronie. Jeżeli jednak masz wątpliwości co do tego, czy Twoja strona powinna lepiej się pozycjonować, poszukaj wsparcia w formie specjalisty od pozycjonowania.

Różnica między SEO a SEM

Wiemy już, czym jest SEO, ale bardzo często przy okazji pozycjonowania pojawia się również skrót SEM. Co oznacza?

SEM, czyli Search Engine Marketing. Inaczej możemy nazwać go marketingiem w wyszukiwarkach. Jest to szereg działań mających na celu osiągniecie maksymalnie dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania. Pojęcie SEO zawiera się w SEM. SEM jest pojęciem szerszym.

Napisz do nas!

Umów się na spotkanie już dziś!