SEO
Jak tworzyć dobre opisy produktów na stronie? E-commerce w pigułce!
Dlaczego mając swój sklep online, warto zainwestować w wartościowe treści, a w tym opisy produktów?
No właśnie, po co tworzyć opisy produktów? Odpowiedzi jest kilka, jednak najważniejsze z nich to funkcja informacyjna i zachęcająca. Opisy wpływają również w znacznym stopniu na pozycjonowanie strony. Właśnie dlatego opisy produktów na stronie powinny być dopracowane w najmniejszych szczegółach. Dziś zwracamy uwagę na to, jak stworzyć najlepsze opisy produktów.
Kreatywność, niepowtarzalność
Brzmi jak banał, ale nie ma nic ważniejszego niż unikatowe opisy produktów. W końcu produktów podobnych do Twojego mogą być tysiące. Ty musisz go sprzedać, a Twoim narzędziem jest strona www. Przede wszystkim pamiętaj jednak o tym, aby unikać w opisach oklepanych fraz. Oryginalne treści wpłyną na odbiór klienta, ale także na pozycjonowanie strony.
Nie zapomnij o SEO
Podkreślamy to na każdym kroku. SEO jest bardzo ważne dla Twojej strony. Opisy powinny być optymalizowane właśnie pod SEO. Mamy tu na myśli głównie stosowanie fraz kluczowych. Jeżeli tworzymy opis czerwonego płaszcza, to słowami kluczowymi mogą być tu „czerwony płaszcz”, „płaszcz jesienny” i tak dalej…
Warto pamiętać też o tym, aby słów kluczowych nie było zbyt wiele. Możemy wtedy uzyskać odwrotny, do zamierzonego efekt. Pamiętaj też, że technologia jest na tyle zaawansowana, że rozpoznaje synonimy bądź słowa powiązane z frazą kluczową. To daje więcej możliwości przy tworzeniu opisów.
Nie zapomnij o ludzkiej ciekawości
Opisy muszą być przede wszystkim informacyjne i sprawiać wrażenie przyjemnych w odbiorze. Właśnie dlatego najpierw zalecamy napisać opis konkretny, a następnie zoptymalizować go pod kątem SEO. Ludzie lubią czytać ciekawe treści. Postaraj się, aby Twoje opisy były wciągające. Być może popularny teraz storytelling sprawdzi się przy opisywaniu Twoich produktów? Opowiadaj historię, dziel się emocjami — pamiętaj, że w dzisiejszych czasach klienci kupują emocje, a produkt często jest skutkiem ubocznym.
Wyjdź do klienta
Opisy muszą w prostej formie trafić do potrzeb Twojego potencjalnego klienta. Niewątpliwym plusem byłaby wiedza dotycząca klienta docelowego. Opisem przekazujesz informację o tym, jak bardzo dany produkt jest potrzebny potencjalnemu kupującemu. Pokaz mu jak wiele może zyskać — długi czas użytkowania, wielofunkcyjność…używaj języka korzyści. Sprzedaż poprzez pismo nie jest łatwa w dzisiejszych czasach, ale dobrze stworzone treści w internecie owocują.
Pamiętaj, że nic nie jest raz na zawsze
Testuj, zmieniaj. Sprawdzaj, co sprawdzi się lepiej. Opisy produktów można modyfikować. Na pewno raz na jakiś czas warto coś zmienić, szczególnie że frazy kluczowe, czyli te, które najlepiej się pozycjonują, mogą być różne, w zależności od okresu.
Napisz do nas!
Umów się na spotkanie już dziś!