ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Dlaczego opinie w internecie są tak ważne?

Dlaczego opinie w internecie są tak ważne? Co zrobić, aby uzyskać pozytywne opinie w Google?

content marketing

opinie

Czym jest LinkedIn i dlaczego warto go mieć?

Czy opinie w Google są naprawdę tak istotne dla twojego biznesu online?

Google to znana wszystkim przeglądarka, która z czasem włącza nowe funkcjonalności, które mogą wspierać Twój biznes. Zdarza się jednak tak, że Gogle może być swojego rodzaju wrogiem dla firmy w Internecie. Przykładem mogą być opinie.

Funkcjonalność Google Moja Firma umożliwia użytkownikom wyrażenie swojej opinii na temat danej lokalizacji. Recenzję miejsca w Google można wyrazić na dwa sposoby — poprzez podanie ilość przyznanych gwiazdek i wpisanie własnoręcznie opinii.

Uwaga! Zdecydowana większość użytkowników czyta recenzje w internecie!

Dlaczego opinie w Google są ważne?

Zbieranie opinii w Google może się okazać dla przedsiębiorcy niezwykle ważna. Doświadczenie pokazuje, że konsument ufa opiniom innych, czy to w internecie, czy w życiu codziennym. Potencjalny Klient, który myśli o zakupie w danym sklepie, a następnie przeczyta pozytywne opinie innych Klientów, będzie bardziej skłonny do ostatecznej decyzji zakupowej.

Warto wspomnieć także o tym, że opinie w Gogle są niezwykle ważne, ale musimy starać się robić wszystko, aby pozytywne komentarze i wysokie noty przeważały. Wizytówka Google to pierwsze co wyświetli się po wpisaniu nazwy danej lokalizacji wyszukiwarkę Google. Opinie mogą zrobić wiele dobrego, ale niepochlebne mogą odwieźć potencjalnych klientów od zakupów czy skorzystania z naszych usług. Właśnie dlatego warto wiedzieć, jak zdobywać pozytywne opinie w Google!

Kolejny niezwykle istotny fakt, dla którego każdy przedsiębiorca powinien dbać o pozytywne recenzje na swojej wizytówce Google. Opinie mają wpływ na pozycjonowanie strony. Dzieje się tak,  ponieważ dla wyszukiwarki również one są źródłem informacji o danej marce.

Jak zdobyć dobre opinie w Google?

Jest kilka sposobów na to, aby zdobyć dobre opinie klientów w wizytówce Google.   Podstawą jest jednak najlepsza jakość obsługi, produktów i usług. Pamiętajmy, że zadowoleni Klienci rzadziej zostawiają po sobie ślad. Kiedy jednak zdarzy się Klient, który nie będzie zadowolony ze współpracy z firmą, z pewnością możecie się spodziewać negatywnej opinii. Jak aktywować tych pierwszych?

Poproś

Czy wiecie, że nic nie działa lepiej na innych niż dobre nastawienie i uśmiech? Okazuje się, że jeżeli poprosisz o opinię swoich klientów, to większość z nich ją wystawi. Są małe szanse, że którakolwiek z tych opinii będzie negatywna. Prosić możesz na różne sposoby — zarówno stacjonarnie, jak i online.

Udostępnij

Prostota to pierwszy krok do sukcesu. Skopiuj link do opinii w Google Twojego biznesu i wrzuć, gdzie się da z dopiskiem, że to właśnie tu można zostawić taką recenzję. Skorzystaj z Facebooka, Instagrama…

Odpowiadaj

Pamiętaj, że na opinie trzeba odpisać. To świadczy o Twoim podejściu do klientów. Osoby chcące zostawić opinie będą czuły, że mają po co, bo my będziemy mogli się odnieść do ich odczuć. Obierzcie swoją formę odpisywania na opinie, im bardziej oryginalna, tym większą uwagę przyciąga!

Kampania e-mail

Jeżeli zależy ci na opiniach zadowolonych klientów, spróbuj stworzyć kampanię, dzięki której będziesz w stanie wyłuskać zadowolonych klientów i wysłać prośbę mailową o wystawienie opinii wraz z linkiem.

Ciekawym pomysłem jest umieszczenie w treści e-maila interaktywnych gwiazdek. Po w kliknięciu jedną z nich otworzy się wizytówka Google, w której ponownie będzie można zaznaczyć swój typ. Ten sposób przynosi świetne efekty!

 

Video button