ul. Świeradowska 75, 50-559 Wrocław

Jak zbudować dobry wizerunek firmy?

7 kroków do zbudowania silnej marki

Silna pozycja na rynku

Zastanawiasz się, jak wielkie firmy doszły do tego, że mogą poszczycić się nienaganną opinią, a w swoich szeregach mają coraz więcej osób? Jak z małej firemki stali się dużym, świetnie prosperującym przedsiębiorstwem, które wciąż rozwija swoją ofertę i dociera w kolejne zakątki świata?

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma, która dopiero raczkuje, stała się przykładem tego, jak osiągnąć sukces, zacznij już od początku. Okazuje się bowiem, że za sukcesem zawsze stoi ciężka praca.

Dziś mówimy o tym, jak zbudować dobry wizerunek swojej firmy? Stworzyliśmy dla Was listę 7 etapów, które pomogą Wam krok po kroku zbudować silną, rozpoznawalną markę.

1. Zrozum swoją firmę

Brzmi tajemniczo? Nic bardziej mylnego. Zakładając firmę, musimy wiedzieć, jaka jest jej wizja i co chcemy osiągnąć. Jasno zdefiniowany cel jest kluczem do sukcesu, bo dokładnie wiemy, do czego dążymy. Dlaczego jest to tak ważne? Ważne, aby nie błądzić i po omacku szukać przepisu na sukces. Musimy skupić się na celach, które w danej chwili sobie stawiamy. W prowadzeniu firmy niezwykle ważne jest planowanie i podejmowanie zdecydowanych ruchów przybliżających Cię do określonego celu. Odpowiedz sobie na pytanie - po co zakładasz działalność i co (innego niż wszyscy) jesteś w stanie zaoferować swoim klientom. Będzie Ci znacznie łatwiej prowadzić biznes, kiedy określisz misję jego działania. To może być hasło, które będzie reprezentowało Twoją markę.

2. Pomyśl nad nazwą

Oryginalna nazwa firmy to już początek sukcesu. Pamiętaj, żeby nie była za długa, a jej wymowa nie powinna sprawiać większych problemów. Co warto wiedzieć, nadając marce nazwę? Przede wszystkim to, że najbardziej liczy się pierwsze wrażenie. Klient, zanim pozna nasze produkty lub usługi, widzi nazwę firmy. Ona jest wizytówką biznesu, dlatego tak ważne jest, aby była chwytliwa i adekwatna do prowadzonych działań. Nazwa firmy powinna być prosta, pozytywna, zapadająca w pamięć. Nie powinna też zawierać skrótów i dobrze gdy możesz ją zastrzec.

Pamiętaj! Jeżeli masz problem z wyborem oryginalnej i chwytliwej nazwy dla swojej firmy, skorzystaj z pomocy copywritera. Zwróć także uwagę na to, jakie wymogi prawne dotyczą poszczególnych form prawnych firm.

3. Pierwszy efekt wow

Zrób coś, aby klienci mogli powiedzieć już w pierwszej chwili, że mają do czynienia z porządną firmą. Zastanów się, co jest dla Ciebie ważne, kiedy wybierasz jakąś firmę. Dobrym sposobem na zatrzymanie klientów jest oczywiście sprawna komunikacja i nienaganna obsługa klienta. Czasem warto wyjść przed szereg i zrobić coś, co zaprocentuje. Być może u Ciebie najlepiej sprawdzi się telefon do Klienta z pytaniem, czy firma może jeszcze jakoś pomóc, bo właśnie dotarło do niej zamówienie od Klienta...pomysłów jest wiele. Trzeba wybrać ten, który sprawdzi się w danej firmie.

4. Logo i identyfikacja wizualna firmy

Tu sprawa wygląda podobnie jak w przypadku nazwy firmy. Logo jest niezwykle ważnym elementem które, podobnie jak nazwa, robi pierwsze wrażenie i może powiedzieć klientowi coś na temat gustu, poczucia estetycznego marki. To szczególnie ważne w przypadku osób, które pracują w takich zawodach jak architekci wnętrz czy producenci mebli. Oczywiście, inne zawody również potrzebują przemyślanego logo i generalnie identyfikacji wizualnej, która pojawi się na stronie www oraz w mediach społecznościowych. To zrozumiałe, że każda firma na przestrzeni lat szuka swojego idealnego „ja”, ale warto pamiętać, że przekaz, który jest kierowany do klientów, musi być w pewien sposób spójny i przemyślany.

Pamiętaj! Również w tym przypadku są specjaliści, którzy chętnie Ci pomogą. W tym przypadku możesz znaleźć dobrego grafika, któremu powiesz, czym cechuje się Twoja firma i jaka chciałbyś pokazać swoją firmę innym, a on przełoży to na grafikę. Z pewnością będzie to osoba, która ułoży chaos w Twojej głowie w całość.

5. Internet rządzi biznesem

Co do tego nie ma już żadnych wątpliwości. Szczególnie ostatni rok pokazał przedsiębiorcom, że świat online jest niezwykle ważny. Ludzie masowo przenoszą biznesy do internetu. Jest masa plusów wynikających z takiego działania, ale przede wszystkim jest to znacznie większy zasięg produktów i usług. Tworząc stronę i media społecznościowe jesteśmy w stanie trafić do znacznie większej ilości osób, niż prowadząc jedynie sklep stacjonarny, bez marketingu internetiwego. Oczywiście, wszystko zależy od naszego zaangażowania, od tego ile jesteśmy w stanie zainwestować w stworzenie przejrzystej, ciekawej strony oraz w jej pozycjonowanie, oraz czy naszymi mediami społecznościowymi zajmie się profesjonalista...

Co mamy w zamian? Dobrze prosperującą markę, która może podbić rybek internetowy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. To naprawdę dobra rada, aby rozpocząć działania w internecie na rzecz naszej marki.

6. Stań po drugiej stronie

Czy wiesz czym jest UX? To skrót pochodzący od słów User Experience, czyli w tłumaczeniu doświadczenie użytkownika, który chodzi po naszej stronie. Naszym celem jest wzbudzenie w użytkowniku pozytywnych emocji, kiedy przegląda produkty na stronie naszej marki. Okazuje się bowiem, że takie pozytywne skojarzenia pomogą użytkownikowi stać się naszym klientem. Decyzję zakupową poprzedza szereg mniejszych decyzji i odczuć. My musimy zrobić wszystko, aby na te niewielkie pytania poprzedzające główną decyzję, odpowiedz brzmiała - tak, chcę.

Właśnie dlatego warto stanąć na chwilę po drugiej stronie. To niezwykle przydatne również przy produkcji danego produktu czy przy tworzeniu koncepcji na usługę. Stańmy się na chwilę klientem - na czym teraz najbardziej mi zależy? Czego oczekuję od produktu, od marki? Czy ta strona jest dla mnie intuicyjna? Jak znaleźć daną kategorię na stronie? Pytań jest wiele, a Ty musisz znaleźć odpowiedzi, aby baza Twoich klientów wciąż rosła.

7. Nie stój w miejscu

Bezczynność - to najgorsze co możesz zrobić swojej firmie. Pamiętaj, w świecie biznesu nikt nie stoi w miejscu, a jeżeli tak jest, to znaczy, że się cofa. Dlaczego? Bo inni zrobili już dwa kroki naprzód! Świat jest dynamiczny, klienci coraz bardziej wymagający. Chcąc temu sprostać, trzeba stawiać na ciągły rozwój, wyznaczać cele. Ciekawym wyjściem jest tworzenie list celów krótko, średnio i długoterminowych. Stawiając je sobie i firmie, możemy być krok przed innymi - jak wiemy najlepsza konkurencja to ta, której nie ma. Zrób wszystko, żeby rozwijać biznes, stan się przykładem dla innych, a klienci przyjadą sami, widząc Twoje sukcesy.

8. Stwórz autentyczną markę - po swojemu

Powyższe punkty powinny być bogatsze o jeden, niezwykle ważny. To punkt, który odnosi się do każdej z powyższych pozycji... Firm może być wiele, ale to Twoja ma się wyróżniać z tłumu, prawda? Właśnie dlatego warto tworzyć biznes w zgodzie ze sobą. Często klienci kupują ze względu na otoczkę, która towarzyszy produktowi. Postaraj się zrobić wszystko, aby ta otoczka była możliwie jak najbardziej przyjazna i ciekawa dla klienta

Prowadzenie firmy to ciężka praca, jednak przy odpowiednim nakładzie zaangażowania, z pewnością przyniesie wiele korzyści i sukcesów! Plusy prowadzenia własnej firmy to przede wszystkim niezależność i świadomość tego, jak własne działania są istotne dla działania całego systemu.

Napisz do nas!

Umów się na spotkanie już dziś!