Biznes w internecie może okazać się świetnym pomysłem. Zanim jednak podejmiemy decyzję o założeniu takiej działalności, warto zapoznać się z wymogami i zasadami, jakie będą się z nią wiązały. No właśnie, jakie kary i za co, mogą dostać działalności internetowe?

RODO, a biznes online

Pierwsza sprawa, czyli znane wszystkim RODO. 

(art. 8, 11, 25-39 oraz 42 i 43 RODO)

Gdyby przyszło Wam do głowy złamać któryś z powyższych artykułów, możecie podlegać karze do 10 000 000 euro. Druga z możliwości to do 2% całkowitego, światowego obrotu z poprzedniego roku. 

(art. 5, 6, 7 oraz 9, 12-22, 44-49, 58 ust.2 oraz 58 ust.1 RODO)

W kwestii złamania przepisów w powyższych ustawach trzeba będzie się liczyć z odpowiedzialnością finansową. To nawet do 20 000 000 euro, czy 4% całkowitego, światowego obrotu z poprzedniego roku. 

Na co zwracana jest uwaga przy ocenianiu wysokości kary?

Ważna informacja jest taka, że każda sytuacja i przedsiębiorca są oceniani indywidualnie i są pewne punkty, na które należy zwrócić uwagę, zanim przyzna się (niemałą) karę.

  • Co należy sprawdzić?
  • Czy naruszenie zasad było umyślne, czy nie?
  • Charakter oraz czas trwania naruszenia. 
  • Waga poniesionych szkód.
  • Jakie działania zostały podjęte, żeby naprawić błąd?
  • W jakim stopniu administrator poczuwa się do odpowiedzialności?
  • Jakie dane osobowe zostały naruszone?
  • W jaki sposób organ nadzorujący dowiedział się o naruszeniu?
  • Czy zdarzały się już takie naruszenia wcześniej?

Taka lista pytań może być znacznie dłuższa, gdyż organ nadzorczy powinien sprawdzić wszystkie możliwe okoliczności łagodzące lub obciążające administratora strony www.  

Video button