Biznes w internecie może okazać się świetnym pomysłem. Zanim jednak podejmiemy decyzję o założeniu takiej działalności, warto zapoznać się z wymogami i zasadami, jakie będą się z nią wiązały. No właśnie, jakie kary i za co, mogą dostać działalności internetowe?
RODO, a biznes online
Pierwsza sprawa, czyli znane wszystkim RODO.
(art. 8, 11, 25-39 oraz 42 i 43 RODO)
Gdyby przyszło Wam do głowy złamać któryś z powyższych artykułów, możecie podlegać karze do 10 000 000 euro. Druga z możliwości to do 2% całkowitego, światowego obrotu z poprzedniego roku.
(art. 5, 6, 7 oraz 9, 12-22, 44-49, 58 ust.2 oraz 58 ust.1 RODO)
W kwestii złamania przepisów w powyższych ustawach trzeba będzie się liczyć z odpowiedzialnością finansową. To nawet do 20 000 000 euro, czy 4% całkowitego, światowego obrotu z poprzedniego roku.
Na co zwracana jest uwaga przy ocenianiu wysokości kary?
Ważna informacja jest taka, że każda sytuacja i przedsiębiorca są oceniani indywidualnie i są pewne punkty, na które należy zwrócić uwagę, zanim przyzna się (niemałą) karę.
- Co należy sprawdzić?
- Czy naruszenie zasad było umyślne, czy nie?
- Charakter oraz czas trwania naruszenia.
- Waga poniesionych szkód.
- Jakie działania zostały podjęte, żeby naprawić błąd?
- W jakim stopniu administrator poczuwa się do odpowiedzialności?
- Jakie dane osobowe zostały naruszone?
- W jaki sposób organ nadzorujący dowiedział się o naruszeniu?
- Czy zdarzały się już takie naruszenia wcześniej?
Taka lista pytań może być znacznie dłuższa, gdyż organ nadzorczy powinien sprawdzić wszystkie możliwe okoliczności łagodzące lub obciążające administratora strony www.